Meet & Greet met Kermit de Kikker

12-09-2021

Deze keer niet zo'n lange blog met heel veel avonturen, maar een wat kortere, maar wel met één, wel heel bijzonder, avontuur! Deze week heb ik namelijke eindelijk boomkikkers kunnen bewonderen. 

Zaterdag kreeg ik via via een aantal foto's te zien van boomkikkers gemaakt in Meijendel. Ik wist dat de zeldzame boomkikker daar regelmatig werd gemeld en ik wilde hem ook wel graag zien. Toen ik de locatie toegestuurd kreeg, herkende ik meteen waar het was! Het was alleen nog een kwestie van mijn moeder overhalen, gelukkig wilde zij ook heel graag de boomkikkers zien. En: ja hoor, daar zaten we dan in de auto, op de vroege zondagochtend richting Meijendel. De plek waar ze gezien werden, was niet ver van de parkeerplaats en na een kwartier hadden we de eerste al gevonden! Wat een ongelofelijke schutkleur hebben ze toch, je loopt er dus zo voorbij. Ze waren niet erg schuw en bleven goed zitten voor de foto. Toen hadden we de smaak te pakken en 10 minuten later vonden we een "baby" boomkikkertje op de steel van een zonnebloem. Het is super leuk om deze zeldzame kikkertjes te fotograferen, ten eerste omdat ze zo mooi zijn, maar ook om ze vanuit allerlei perspectieven vast te leggen. En, natuurlijk voor een extra effectje, kon ik nu mooi met de scherpte/diepte oefenen (wazige voor -en achtergrond) ;-) Als je dan mooi op het oogje scherp stelt, wordt de rest van de foto waziger. En als kers op de taart zagen we net voordat we weg wilden gaan de 3e boomkikker! 

En alsof dat niet het enige was deze week, heb ik ook nog een nieuwe telelens gekocht De Sigma 100-400mm: "de beste super telezoomlens van dit jaar". Maar wacht... ik fotografeer toch met een compactcamera met een vaste lens. Inderdaad! Dus ik moet nog even hard doorsparen tot mijn verjaardag (14 november) voor een camera, de Canon Eos M50 body. Wat kijk ik nu al ongelofelijk uit naar het moment dat ik foto's kan maken met mijn nieuwe camera en lens! 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin